Alla inlägg under januari 2007

Av Thina - 29 januari 2007 17:48

tur att man har sytt ett ihopfällbart sittunderlag för dessa kalla dagar. Höll förresten på att halka av vägen på väg till dagis.

Av Thina - 28 januari 2007 17:28

Januari är snart slut och tiden går rasande fort. Har varit på ekumenisk gudtjänst idag. Mycket måste man stå ut med då barnen sjunger i kör MEN ... måste dock tillstå att det var riktigt mysigt. Härligt då det inte är så superhögtidligt utan både skratt, barnskrik och applåder. Jodå, trots att mina små killar bara rörde på läpparna o lät tjejerna i kören låta så såg de riktigt belåtna ut med sitt framförande. Vi renoverar fortfarande. De efterlängtade bänkskivorna har kommit och vi har limmat och skruvat fast dem i dag. De passade! Så glad man blir! Hornbach, vi gillar dig! och vår granne Björn förstås som var inne o hjälpte till. (Jag fick dammsuga efteråt men det var det värt) TACK!

Av Thina - 22 januari 2007 17:22

Jisses så kallt det har blivit. Mina dörrar på bilen kinkade idag så jag fick vika mig dubbel och krypa in på passagerarsidan. Nu vill jag ha sol, värme, en god bok, lagom många projekt och hängmatta under björken.

Av Thina - 21 januari 2007 22:48

Jag har hållt på och bloggat i lite över en månad nu och jag är förbryllad! I dag har jag haft 25 besökare till min blogg. Varför? Vilka är ni? Vad vill ni?Det är ju jättekul men jag har ju en ganska trist blogg egentligen och inte är jag bra på att ordbajsa heller som så många andra bloggare. Jisses, tänk om man ändå hade något vettigt att säga om typ världssvälten, katastofer, politiken och annat viktigt...men det har jag inte...jag lägger in en bild istället. Ha en härlig arbetsvecka!:) :) :) :) :) :)

Av Thina - 19 januari 2007 19:52

Här är världens bästa recept på goda bullar (frukostfrallor) som är perfekta att servera en sömnig söndagsmorgon. Baka på kvällen och grädda dem på morgonkvisten. Klara på 10 minuter! Perfekt. Har du dålig syn så kommer receptet här:Frukostbullar, ca 30 st 50 g jäst5 dl ljummet vatten2 ägg1,5 dl sirap0,5 tsk salt2 tsk brödkryddaRågsikt efter behagRör ihop ingredienserna o jäs i 30 min.Baka ut till små frallor. Sätt in på en plåt i kylen över natten. ugn 225 grader. 10 minuter. Njut av doften av nybakat!Vill du se mer på mina små lätta lapptekniksprojekt eller lapptäcken ?

Av Thina - 15 januari 2007 18:59

Men vi väntar på vvs och vår bänkskiva.

Av Thina - 14 januari 2007 12:22

Den som aldrig har renoverat ett hus kan inte förstå lyxen av att ha en toalett. Snart kan vi tom få duscha igen o slipper använda vår läskiga tvättstuga....

Av Thina - 13 januari 2007 22:08

Barnen har somnat gott o maken dricker vin framför nyheterna i tvn - jag bloggar. Vilken lördagskväll. Orkan och stormvarning och fy för att bo i västsverige ibland. Kommer vår höga tall att stå pall? Oj, nu måste min kära man ha fyllnat till för han undrade just om han skulle upp på taket och spika fast lite tegelpannor. Jisses. Har sytt klart en barnvagnsfilt som så många av mina kunder frågat efter. Lättsydd. Visst!

Ovido - Quiz & Flashcards