Direktlänk till inlägg 22 januari 2007

Längtar efter vår

Av Thina - 22 januari 2007 17:22

Jisses så kallt det har blivit. Mina dörrar på bilen kinkade idag så jag fick vika mig dubbel och krypa in på passagerarsidan. Nu vill jag ha sol, värme, en god bok, lagom många projekt och hängmatta under björken.

 
 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

23 januari 2007 21:19

Vilket vackert täcke! Du är väldigt duktig, och allt du gör ser så välsytt ut.
Du undrar vad jag gör av allt som jag producerar....Ja du, vad ska jag svara....
Jo, vissa saker gör jag helt och hållet för eget bruk, vissa grejer ger jag bort till familj och vänner.
En del ideer som poppar upp i huvudet är bara roliga att göra som en utmaning, men betyder inget för mig när de väl är klara... Dom kan jag ge bort eller sälja.
Jag brukar vara med på ett par små hantverksmarknader/ år, och då säljer jag av just sådana saker som jag är nöjd med, tycker är fina men inte behöver själv.
Till dom marknaderna producerar jag ju naturligtvis speciella saker som är meningen att sälja också.
Men det roligast är nog att vara med på utställningar, har jag kommit på.
Har bara varit med på 2 samlingsutställningar hittills, en på "Floras Rike" på Botaniska förra sommaren med Broderiakademin, och en liten helgutställning med blandad konst.
Förut sålde jag tillsammans med en väninna, påspåsar, tehuvor mm. till olika affärer bl.a i Haga. Det gick bra och var roligt till en början, men sen blev det stressigt och litegrand "löpande-band" utav det... och då blev det inte lika roligt längre, utan mer som ett "måste"...
Som du kanske märker , så säljer jag gärna mina saker, men på mina egna
villkor...
Du har har en nätbutik, har jag sett.
Hur går det? Och hur gör du?
Tar du emot beställningar som du sen sitter och syr upp, eller syr du det DU vill, och sen lägger ut grejen till försäljning?
Och hur "raggar" du kunder?
Du får verkligen ursäkta alla mina frågor, men jag är så nyfiken...

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

30 januari 2007 13:59

Vad vackra lapptäcke du gör!
Det var roligt att du tittade in på min hemsida.
Ja, det var lite pyssel innan jag fick ordning på bilderna som jag ville ha dem.
Ha det bra!

http://slojdbiten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thina - 19 maj 2007 18:17

Inte är det väl meningen att man ska ha dåligt samvete för att man inte upppdaterar bloggen? Jag har inte tid. Rabatterna växer igen, mina ännu ej målade fönster ropar på mig, barnen slutar snart skolan så fröknarna ska jag sy kaffeväskor till och så...

Av Thina - 11 april 2007 19:42

Nu har jag anmält mig till förra årets roligaste händelse. Det är [url=http://www.quiltkoping.se/default.asp]quiltmässa i Lidköping [/url]vid Vänern i September. Det ska bli så roligt att träffa likasinnade och få nya tips och idéer. Att sedan få nya...

Av Thina - 3 april 2007 22:44

Äntligen, ett nytt projekt har sett dagens ljus. Jag har sytt klart ett par sötnosar som ska ligga i soffan. Får väl se hur länge håret får sitta innan ungarna klipper av det? Kuddarna var urkul att göra och så småningom ska jag väl lägga ut dem på m...

Av Thina - 11 mars 2007 18:29

Är det fler än jag som ibland är onödigt styv i korken? Köpte för ett tag sedan en bok som heter "Front Page" snabbt och enkelt...eller något liknande. I min iver läste jag noggrannt den från pärm till pärm och i lika stor iver lovade jag styrelsen i...

Av Thina - 1 mars 2007 23:07

Jisses vad jag älskar onödiga prylar. Var på sycirkeln i tisdags och satte högsta fart på maskinen och fick klart ett riktigt gulligt bokomslag. Den ska jag snart publicera på [url=http://www.lapplisa.se]min hemsida [/url]men först måste jag skriva e...

Ovido - Quiz & Flashcards